Podszywanie tyłu pracy sutaszowej




Czasem ktoś się pyta jak podszywam tył pracy - pokażę na zdjęciach jak to robię. 
Najczęściej używam filcu, czasem tkaniny, przy większych wisiorkach i naszyjnikach - sztucznej skórki. Mój sposób podszywania przy wszystkich tych materiałach jest ten sam, zaprezentuję go na przykładzie sztucznej skórki, ponieważ sprawia najwięcej problemu z powodu innego koloru spodniej strony.

1. Podklejam wisiorek w kilku punktach do sztucznej skórki:




2. Wycinam skórkę wokół wisiorka, następnie przycinam dokładnie precyzyjnymi nożyczkami (nożyczki hafciarskie) tak, żeby brzeg skórki wypadał między pierwszym, a drugim sznurkiem:



3. Podszywam nicią monofilową (jest przezroczysta), wszywając brzeg skórki pod pierwszy sznurek sutaszu. Dzięki temu podszycie jest minimalnie widoczne z boku, a brzeg skórki z innym kolorem spodu, chowa się w głąb szwu. Sposób widoczny na zdjęciach: 



4. koniec nici "gubię" przeszywając kilkakrotnie fragment sutaszu:


5. Tak wygląda gotowe podszycie:


Mam nadzieję, że komuś się przyda.




Komentarze

  1. Bardzo mi miło, jeśli się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tutorial. Na pewno skorzystam w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie jest zobaczyć jak inne osoby robią podszycie :) znów się czegoś nayczyłam - dzięki Magda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny tutorial, ja nie 'sutaszuję' na codzień, ale czasem robię jakieś drobnostki i zawsze zastanawiałam się, jak podszywać, żeby to jakoś wyglądało. Twój sposób jest chyba najlepszy, jaki widziałam, to super że się podzieliłaś<3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty